בחירת צבעים בכרטיסי ביקור


האם חשבתם על הצבעים שעומדים לשמש אתכם בכרטיס הביקור, או שפשוט עמדתם להשתמש ב"צבעים שייראו יפה"? חשוב שתדעו שצבעים הם הרבה יותר מאשר אלמנט אסתטי שמקשט את כרטיס הביקור שלכם. לצבעים שתבחרו יש כוח רב: הם  יכולים למשוך לקוחות אליכם, או להרתיע אותם. מאמר זה יסייע לכם לבחור את הצבעים המתאימים לכרטיס הביקור שלכם.
מחקרים מראים שהצבע משפיע על הצופה ועל החלטתו האם לרכוש מכם או לא.


כן, לצבע יש כוחניות ממגנטת שמושכת את העין לפני אלמנטים אחרים, מעוררת את הרגשות ומשרה אווירה מסוימת. למעשה, תוכלו לראות את הצבע בתור סוג של "איש מכירות", שמטרתו לשכנע את הצופה באמינות המסר שאתם מעוניינים להעביר אליו.
כשאתם מודעים לאפקט הרב שיש לצבעים על הצופים, תוכלו לעשות בהם שימוש לטובתכם. המאמר שלנו ינחה אתכם כיצד לבחור את הצבעים המושלמים לעסק שלכם.



הכירו את המשמעות מאחורי כל צבע



כל צבע משרה אווירה ותחושה שונה. בחלוקה גסה, הצבעים נחלקים לשתי קטגוריות:

צבעים חמים – צבעים אנרגטיים שנוטים לכיוון הצהוב ומשרים תחושת חום (כתום, צהוב, אדום, חום).

צבעים קרים – צבעים שנוטים לצבע הכחול ומשרים תחושת קור ורוגע (כחול, סגול, ירוק).




בואו ונפרט יותר על המשמעות של כל צבע והשימוש שלו בעולם העסקים:


כחול – אמינות, יציבות, רוגע, שלווה, בטחון ועומק. מתאים מאוד לעסקים פיננסיים ולתעשיית הרפואה.


ירוק – מסמל ריפוי, הרמוניה, שלווה ובריאות. מתאים לעסקים אקולוגיים.


אדום – נחשב לצבע העוצמתי ביותר ומסמל אנרגטיות, פרודוקטיביות, נחישות, תשוקה ואהבה. משמש בתעשיית המזון המהיר ומעורר את תאבון הצופים.


ורוד – ורוד כהה משדר שובבות, קלילות, חושניות. ורוד בהיר משדר רוך, רומנטיקה, ילדותיות וחושניות. הצבע הורוד פופולארי בקרב עסקים הפונים לקהל יעד נשי.


חום – חום בגוון כפרי מסמל קרבה לאדמה וחום. חום בגוון ניטרלי נחשב לצבע משעמם, לכן הוא משולב עם צבעים אחרים. לדוגמה, למוצר ידידותי לסביבה, מקובל להשתמש בצבעי חום וירוק.


כתום – שמחה, שפע, הנאה, חברה, עסיסיות ועוד. צבע מושלם לעסקים בתחום המסעדנות.


שחור – עוצמה, יוקרה, אלגנטיות, אומץ. עם זאת, נחשב לצבע כבד שאין בו קלילות. מתאים לחברות שרוצות למתג עצמן כיוקרתיות ולפנות לעשירון העליון. 


אפור – קלאסי, מתוחכם, אמין, שקול, יוקרתי ומלא עוצמה. כשהוא כסוף, הוא מסמל יוקרה. נחשב לצבע קריר.


לבן – טוהר, ניקיון ופשטות. משמש עסקים המציעים מוצרי תינוקות, לדוגמה.


סגול – חושניות, מיסטיקה, מלכותיות, תחכום, רוחניות ויצירתיות. בין גווני הסגול אפשר למנות גם את הלבנדר העדין, שמעביר תחושה נוסטלגית ומתקתקה.


צהוב – יצירתיות, חמימות, מרץ ואופטימיות. צהוב בהיר נחשב לאחד הצבעים הבולטים ביותר שמושכים את העין בצורה בלתי רגילה, אך שימוש מופרז בו מרתיע את העין. נגיעות שלו מככבות בשלטי חוצות, דפי נחיתה באינטרנט (קריאות לפעולה) ועוד.



שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם, לפני שאתם מתחילים לעצב כרטיס ביקור


עכשיו כשאתם יודעים מה כל צבע מסמל, תוכלו להמשיך ולשאול את עצמכם את השאלות הבאות, שיסייעו לכם לבחור צבעים. עשו זאת לפני שאתם מתחילים לעצב את כרטיס הביקור שלכם.


מיהו קהל היעד שלכם? הצבעים שתבחרו צריכים לקלוע לטעמו של קהל היעד שלכם. האם קהל היעד שלכם צעיר ונסחף אחרי טרנדים, או שמרני ומבוגר? צהוב עשוי לדבר לקהל צעיר, בזמן שכחול ימשוך קהל שמרני ומבוגר.
איזו תחושה כרטיס הביקור שלכם אמור להעביר? ובמילים אחרות, מה אתם רוצים שכרטיס הביקור יאמר על העסק שלכם? האם הוא אמור להעביר ללקוחות תחושת אמינות? רוגע? נועזות? הצבעים שתבחרו צריכים להשלים את המסר שלכם – לא לסתור אותו.
מהם צבעי העסק שלכם? אם יש לכם כבר לוגו, יהיה לכם הרבה יותר קל לבחור צבעים לכרטיס הביקור. פשוט השתמשו בצבעי הלוגו ובמידת הצורך, הוסיפו צבעים שמתאימים להם.
זכרו כי הצבעים שישמשו אתכם בכרטיס הביקור, צריכים להופיע גם בשאר המוצרים הממותגים של החברה וכן בפרסומות באמצעי התקשורת השונים. הקפדה על אחידות צבעוניות היא חשובה – גם עבור המיתוג שלכם (צבעי החברה ייחרטו בזיכרון לקוחותיכם) וגם עבור יצירת רושם של עסק אמין ועקבי.



מהו המוצר/השירות שאותו אתם מציעים? הצבעים שתבחרו צריכים להתאים לסוג המוצר/השירות שאתם מציעים.


לכל תעשייה יש קבוצת צבעים פופולרית, לדוגמה: 

תעשיית האופנה – וורוד, טורקיז, כסף, כחול מלכותי וכן הלאה.

תעשיית הבריאות – כחול כהה או בהיר, טורקיז, לבן, ירוק.

תעשיית המסחר – כחול מלכותי, לבן, כתום.

תעשיית האמנות/הגרפיקה – מגוון ססגוני של צבעים.


קחו השראה מהמתחרים – כדי לקבל השראה, תוכלו להתבונן בכרטיסי ביקור של מתחרים. אין אנו מציעים שתחקו אותם, אלא רק שתבינו "לאן הרוח נושבת".



איך תתאימו צבעים זה לזה? 

כיום יש אתרים מצוינים שיקלו עליכם למצוא ולהתאים צבעים, כגון Kuler Adobe, ColourLovers  ועוד. אגב, גם בתוכנת Illustrator יש אפשרות מובנית להתאמת צבעים.



הדפסת צבעים

על כל מסך צבעים נראים אחרת. זכרו גם שהמסכים שלכם אינם מכוילים, שלא בדומה למסכים של בית דפוס. לכן, אנו ממליצים לבקש מבית הדפוס הדפסת ניסיון ולראות שהצבעים יצאו לשביעות רצונכם.



אנו מקווים שהטיפים שלנו יסייעו לכם לגבש פלטת צבעים מחמיאה ומתאימה לכרטיס הביקור שלכם. אחרי שתבחרו צבעים לטעמכם, תוכלו להתחיל ולעצב את כרטיס הביקור שלכם.

בהצלחה!