תהליכי ייצור נייר ואיך בכלל מייצרים נייר

חומר הגלם העיקרי לייצור הנייר הוא בדרך כלל עץ, תהליך ייצור הנייר מתחיל עם ריסוק העצים במפעל וגריסתם לשבבים.


שבבי נייר בתהליך ייצור נייר


לאחר גריסת העץ לשבבים דקים מוכנסים השבבים בתוספת מים אל מכונת הריסוק ומוספת תערובת של עמילן או שרף אשר נדבקים לסיבי העץ ומקשרים בינהם.
הנייר אשר יוצא מהתעורבת הנ"ל יהיה בעל גוון צהבהב, אם רוצים גוונים אחרים יש להוסיף צבע לתערובת, ובנייר לבן מוסיפים בדרך כלל חומרים כימיים אשר מבטלים את הגוון הצהבהב ומשאירים לובן, חברות ייצור הנייר משקיעות לא מעט כדי לייצר את הלובן הזה ללא שימוש בחומרים כימיים המזיקים לסביבה, כמו כן בהרבה מדינות הגוון הצהבהב הוא הפופולארי יותר בגלל מאפייניו האקולוגים. לאחר מכן העיסה נכנסת למכונה בה יש מיכל המערבב את העיסה במים.
התערובת הדלילה שנוצרת מוזרמת על רצועה שעשויה ממתכת דקה עליה הוא נפרש עקב דלילותו.משם הוא עובר אל אל גלילים מחוממים אשר עליהם עובר הנייר עד שהוא יבש לחלוטין.
הנייר יכול לעבור עיבוד נוסף כמו ציפוי במינרל חרסית ולאחר מכן ליטוש, שבעקבותיו מתקבל נייר מבריק לבן וחלק אשר משמש להדפסת כרטיסי ביקור - אתם בטח מכירים אותו כנייר כרומו...

איסוף הנייר המיוצר לגלילים

גדלים סטנדרטיים של ניירות:


A3  - גודלו  420 על 210 ממ והוא שמיש בעיקר בפוסטרים קטנים וכיו"ב.


A4 - הוא גודל נייר המדפסת הרגיל והוא כמחצית נייר ה A3, גודלו המדויק הוא 297 על 210 מילימטר.


A5-הוא חצי A4 כ 145 מילימטר על 210 והוא נפוץ בשימוש בגלויות והזמנות.


90X50 ממ - הגודל הסטנדרטי לכרטיסי ביקור בישראל, גודל זה הוא גם קירוב טוב לגודל כרטיסי הביקור בארה"ב


85X55 ממ - הגודל הסטנדרטי לכרטיסי ביקור באירופה.



ניירות אקולוגיים:

גם היום סיבי עץ מהווים את חומר הגלם העיקרי לנייר...רוצים לחסוך עצים לכדור הארץ? חפשו תו איכות אחד חשוב:
תו התקן FSC - הוא מציין כי העצים נלקחו מיערות המיועדים לתעשיית הנייר, אותם יערות מנוהלים בקפידה, העצים הינם עצים הגדלים במהירות ועל כל עץ שנכרת נשתלים במקומו עצים כך שהיער שומר על גודלו בכל עת, בנוסף תו התקן שומר על כך שכל חוקי העבודה נשמרים, שלא מנוצלים עובדים, ושזכויות האדם והחי נשמרות תוך כדי התהליך.